Friday 16 January 2009

POTDIKSEN 28 - 30 Nov 2008

Oklah…dah abih episode sedih…sambung balik acara2 yg dah terlepas, hahaha gigih nak upload gak.

Pas balik dr bersokan tuh, aku membuta, bangun mamai. Greeted by another hot moment courtesy of bibik, I suspected that Hannah was overdosed with paracetamol !! Her legs were red with rashes and a bit swollen when I came home. Found out Bibik gave her ubat demam from the day that I went for game till I came back. Man x prasan coz masa dia kt umah x de plak dia bagi, he thought dah stop la. Don’t know whether she’s stoopid or what but the dialog was something like this.

Aku : Bila yang terakhir kamu bagi ubat demam ?
Bibik :Jam 9 pagi tadi
Aku :Hannah demam lagi ke ?
Bibik : Taaaaaaakk !! (Sila imagine kesungguhannya).
Aku : Semalam di bagi ubat ?
Bibik : Iya, jam 8, 12, 4 dan paling akhir jam 8 mlm. (Siap kira ngan jari ye..)
Aku : Semalam Hannah demam ke ?
Bibik : Taaaaaaakk
Aku : Kalau tak demam kenapa dikasi obat ? Kan saya udah bilang ubatnya bagaimana prongprang@!#$@$%%^&^*&(**.

And I turned into a monster.

Monster pun masuk dapur…masak pasta.

Dah masak, monster dh jadik kecik comei balik tapi muka cam haram. Lepas dinner, campak all bags and foodstuffs into my SIL’s car. Dropped bibik at MIL’s. Dropped kidz at Kum0n and off to OTK to get some food and cream for Hannah. I need to flush the meds thru water, sib baik dia ni suka plain water (x mcm ibu dia hikhik) . Went back to Kum0n centre to pick them kids and pay the fees. Urrgh gone another RM300.

P0RT DICKS0N…tell you ah, if not because of BeeAnnAm’s resort I don’t think PD will be in our list of weekend getaway. Yeah, I got so lucky and awarded another room back to back. Bukan senang nak dpt woo since it is a balloting system. Had a break at Seremban R&R while waiting for my BIL to join us. Merangkak all the way to our resort coz it rained like crazy. Very short visibility. Reached PD by midnight. Thot everyone exhausted tetiba layan citer Wall-E plak. Rasanya 2am baru sumer tido.

Pagi2 buta dah ajak terjun pool. I made nasi goreng for breakfast 1st and vrooom keceburr…splash splash for about 2 hrs. Balik bilik sumer famished and gobbled nasik goreng, roti bakar sandwich sampai tersandar sambil layan Mamma Mia…honey honey…voulez vous ahhak...gediks ah citer nih, giler fun…

Since we had a brunch, lunch was delayed till babah came. Babah kena kirje sbb Burs@ ada UAT hehe. Babah sampai lambat (together wil MIL & bibik) and we went out jalan-jalan @ Teluk Kembang. Pastu sambung dinner. Masa kat pantai, Hanis & Adan lepas geram naik kuda 2x sbb RM5 jek seround. Hannah rembat bola sebijik. Balik bilik aku flat, pening kepala. My BIL balik KL. Tau2 dah pagi ada org heret tangan ajak gi pool lagi…layannnn

Reheat pasta sauce and boiled the pasta for breakfast. Dah kecut2 tangan, balik bilik for brunch and packing. My check-out time was actually on Monday, so we can check-out anytime on Sunday. We split our way, my SIL, MIL, bibik n Hanis went back to KL while our car headed to Seremban to drop my sister who started her practical on Monday in Melaka. So Yaya, klu ko nampak ada budak nama cam, lesung pipit cam aku, sengih2 sambil ckp ‘Selamat datang ke Menara Tam1ng Sariii…’. Haha besarlah harapan itu adik aku. Masa aku call dia before raya haji nak tanya bila balik raya, dia gelak2 katanya tengah busy rehearsal…nak sambut Shah Rukh Khan kehkehekeh…Melaka dan SRKnya.

Bagi dia grad kat kolam kecik dulu, montot baby memang boleh auto-float gitu, letak je dlm air..slowly kaki ngan montot naik. Mak dia jek berat montot + penakut. Lalu Jembatan Penang pun aku tutup mata, seriau2 apatah lagi meletakkan my fatty a$$ dalam air... sila ambik perhatian jejaka kat belakang buat gaya jamesbon kuar dari air...

Beria dia ajak aku naik balik, gi kolam kecik balik...itu sebelum dia mengenali kolam yang besau itu...apsal adik aku buat gaya zombie antu cina ? Dia adalah selim...

Sudah masuk...no look back la kan hahaha Kami berkubang sampai la nak meletup ubun2. PAstu barulah naik...bekpes pun belom nih...terjun kolam ngan taik mata.



Inilah barisan kita...Paksu, Maksu, Along, Chenik, Aciq, Adan, Ibu & Hannah yang dok meragaih aku, nak pi mana ntah...

1 comment:

PerantauSepi1306 said...

amboiiiii sakan joya kat Pee Dee yek.. yahhhh if not bocoz of da resort daku pun tak sampai jugek kat sana... Me going 1-2 miahahahahaha rembattsssss maana bilik kosong janji leh layannnn :D