Monday 19 January 2009

Hari-Hari Terakhir 2008 Ku

Lelaki Cicak

Ke Pavili0n lagi melayan Lelaki Cicak yang tidak besh…aku tidak gelak, Adan menguap. Si kembar semakin annoying, hantu yang annoying dan Apek ilang kuasa lawak. Sirramarrama over gelak cam puntilanak, ilang fiction jadik citer hantu budus2 plak. Time nak gelak jek aku dah siap2 tutup telinga, gila bingit. Props adalah sangat fake esp. jinggut en. Klon. Sangat benci juger melihat tektik sponsor yang t’lampau oleh syarikat Abibas, kelip mata nampak kasut 3 line, kelip lagi skali jaket 3 line…aiyooooo Kesimpulan..adalah tidak best.

Anak-anak ? 2,3 ari lepas tu sumer dah ala2 luper except for Hannah yg dok cak cak caaaak..siap ngan tangan hokeh…

Melepek di Siberjaya secara berjemaah

Pi menyusahkan hidup adik ipaq aku kat puncakjalil, sumer hangkut, mak abah skali. Acara ditumpukan untuk anak2 ye…playground, makan, movie dan sedikit shj tertumpu pada cara kegeraman aku…iaitu shopping.

Patut dapat anugerah sbb memeriahkan siberjaya yg senyap sunyi time wiken. Layan clubhouse gitus… 2 hari berturut2 pi playground, makan eskrem pastu baru lyn pool. 1st day kejap jek sbb tetiba pool tutup awal, takpe esok masih ada.


Main playground tp pakai swimsuit, gila eksaited nak pi pool, saja alasan nk capture bibik aku verangan sambil mkn eskrem.


Siang2 kemain bergaduh, time tido haaa tu dia aih..


Hannah tunjuk skill


Yeah...anak2ku dilengkapi segala mcm alat pengapungan diri. Nasib ah korang dpt ibu yg overcautious. Takpa..safety 1st kata signboard kat construction site...lagipun lifeguard dia sorg tu je, bini lifeguard tu x sker bsh2 hehe

Tapi...adalah potong stim, ada anak2 yg telah terbocor lalu ter’shiite’ dalam pool kanak2. Operasi membersih sekadar mengaup ‘hasil’ keluar dari pool dgn penangguk dan juga vacuum yg disalurkan melalui adult pool. Maka aku adalah geli2 dan mengarahkan anak2 besar dan kecil kluar dgn kadar segera. Itu time yg kluar ala2 boleh kaup..agak2 kalau yg kluar tu berbentuk cecair...lu pkir la sendiri...

Aku mabuk di AmPH

Lagaknya macam takde anak, beli buku ikut tekak sendiri adanya. Banyaknya koleksi lama, must have nyer buku yg aku lom ada / baca. Adalah aku ter’beli’ buku ayat org bercinta. Dah masuk sebulan aku x sentuh lagi. Tapi ada orang tu kan, dia kan, baca 3 hari jek dh abis. Cuba teka siapa dia ? Aku tgh proses The MK’s Doter. Atas sifat keibuan yg agak tinggi, beli gakla 2 bijik sorang and new dictionary for them (another 1 for me as well…)

Bab buku mengingatkan aku, nak carik balik buku Tenggelamnya Kapal Van der Wijk and few other books yg gempak yang abah aku simpan. Aku kagum sehh ngan abah aku ni, walopon belajar sek. agama dolu2 sampai form 5, duduk ceruk kampong pastu torus keje (pastu kawin). Tapi bila aku tgk koleksi buku2 dia…umang aaii..ini sumer hebat2…ingat jaman2 aku dok membelek koleksi Mastika (sila maklum, Mastika dulu2 adalah sangat informative, bukan versi NiangRapik, histeria blabla dan juga sangat besau). Ku telaah sampai lunyai…Weekend nih nak balik, akan ku korek semua…tengok mana yang aku bleh selamatkan…sayang weh, silap2 dah jadik collector’s item. Printed zaman 60-an…okeh..ni kira azam tahun baru cina

Buku x ilmiah terbaru di library aku :

  1. New M00n - Steph Meyer
  2. Da Vinci Code - Dan Cokelat ( berkurun daa...aku lom baca or tonton movienya)
  3. Thanks for the Memories - CClia Ahern
  4. Remember Me - Soph Kinsella
  5. Change of Heart - J0di Picoult
  6. The Pact - J0di Picoult lagii
  7. The Appeal - John Gr1sham
  8. Ayat2 centa - Habiburr
  9. Memoir of Geisha - Arthur keEmasan (berkarat jua sudah nonton blom baca..)
  10. The Memory Keeper's Doter - Kim Edwrds

Pasni aku nak cuba2 bawak bertobat, beli buku2 yg ilmiah sket, asik dok layan citer2 ni mmg x abes la bebeh.

6 comments:

azura ahmad samsudin said...

Tu banyak2 tu bila nak habis, jgn aku blk nanti ada yg x baca lagi sudah... Buku bebudak mana? Nanti aku bagi list buku wajib uttk depa..

Tukang Campak said...

Aku dah khatam 4 bijon. Buku bebudak adalah versi katun/movie bukan ilmiah juger hehe Tapi ada satu hannah punya yg aku sker..minibooks, dlm gmbr yg kuning tulis Tiny Treasury

Bagi la list buku tu ek..boleh pre-order kat MPH pastu rembat time sale.

PerantauSepi1306 said...

perghhhhh cam mini library aaa umah ko ni .. gahjin gilers dok layan.. hehe

Tukang Campak said...

Sydde : sejak2 ada bukSale yg opis buat ni mmg aku borong, siap pakai allocation org lain tuh !!

Aju : Komen ko ala2 mcm ko nak balik Mesia. Bila ? ke aku salah tafsir ;)

Anonymous said...

Wah... seronoknye borong buku.... bagilah tips nk bagi anak2 suka baca buku... tp kalau omak eh tak suka baca buku, camna nk suh anak baca buku?
and the list.. pls fwd to me oso... selalu pening tak tau nk bg bahan yg macamana utk diorang...

Tukang Campak said...

Takde tips apa2, aku memang suka beli & baca buku. So aku borong utk depa skali dgn harapan diorg pun suka. So far Hanis blh kata antu buku gakla. Ni aku tgh nak encourage dia baca english nyer book. Asik2 malay, klu english pun komik jek.

Monthly aku beli magazine : Asuh, e-baca, aulad, bintang kecil, kuntum, ana muslim.