Wednesday 28 January 2009

Aku Pembeli bukan Pengguna

Alat mainan yang aku beli tapi aku blom guna...bila aku nak guna ? Tepuk dada tanya selera..ye ke ? aku rasa tepuk dahi lagi relevan...

1. Mesin jahit

Amek ko jgn x caya...Yang berkurun dan masih berkotak hahaha aku beli time tensi2 Adan masuk spital (ada kaitan ke ?). Tu dlm bln 3 thn lepas. Skarang lg 2 bulan nak masuk 1thn, nak lilit benang kat sekoci pun aku x pandai lagi...baca manual cam senang. Tgklah cemana hahaha

2. Mixer ntahberapafunction-in-1

Ni la ghope mixer yg ku beli. Walopon cita2 sebenar nak KitchenAid tapi mikirkan regenya, aku insaf sekejap. Nak sambau K-Mix, patissiere ke hape ntah, ni memang klon KA tapi rege pon ala2. So ku sambar yg ini. Masih suci dalam dari debu tepung ye...takde tmpt nak nyimpan la wei klu dh kluar kotak...(alasan !!)

Ni main body, mixer, blender, juicer and chopper..so 4-in-1 la ni. Baru nak kira dah berkurun beli..

Ni perkakas2 dia yg nak sambung segala alat2 tadi

Ni yang penting pun...

Atas body dia camni, tempat nak cucuk benda2 extra tadi

Ni ada tulis kat atas mixer tu. Bgtau yang ni nak cucuk lubang mana, yang tu kat mana, kang salah letak, satu body rosak. Ko jgn caya yang baris ke-3 tuh. Tipu je tu..mana ada (model aku la xde hehe)

3. Oven

Ni time meroyan nak masuk umah baru. Orang pi H0medec ko nak pi jgk. Org beli oven murah ko nak beli jugak. Org beli sbb rumah dah siap. Yang ko beli nak pasang kek mano ? Jadik tukun tiruan la dulu sementara nak nunggu rumah siap. Tapi dengar2nya mcm nak dpt CF dah..dengar2 je la...

Ada lagi satu, matlamat pembelian sama yg no.3 ni. Hob idaman ku. Sekarang ni tgh lepak bawah katil aku. Seminggu skali bibik lap debu.TQ bibik. Sampai masa aku bukak la baju ko ye cik hob. Sementara tu rehat2 la dulu ye...

5 comments:

Anonymous said...

dasat selera pembeli ni.. muahahha.. aku pung dok sappa gitu seme..

PerantauSepi1306 said...

yaa.. part pembeli bukan pengguna nilah yang laki aku dok sound berkati dan telah menghadkan tahap pembelian iaitu nak beli tanya dulu ye.. ;p

Hanum said...

oohh.. sangat takjub aku dgn nafsu pembeli mu!! sewing machine itu sangat chomel :)

idasm said...

zie... bab nyopping ni .. ada doh rupa aku.. hehe... tp aku better skeklah.. sebab mesin jahit aku dpt gak siap blouse aku dlm 5, 6 helai..(masa baru2 belilah tue..semangat membara lagi..). pah tu.. mixture kenwood mu tu canggih ngat.. aku nyer kenwood gok, tp yg simple aje.. just utk adun utk buat biskut n kek.. 3 tahun doh buat biskut raya sendiri.. hehe...
tp yg last tu.. memang tak dok r dlm list aku...

Tukang Campak said...

Ezz : Dasat2 pong seme brg rumoh, dok gitu ? ayat Kaver guilty

Sydde : b'kesan ke konsep tanya dulu. Aku pon tnya gak, beli beli gak, cemane?

Hanum : Num ko patut insaf, bukan kagum hahaha jgn jadi haku. Chumils kan ?

Ida : Aku mana bleh lawang tokei...mung duit b'kepok. Nok mende, tggl nok ke x mboh jek hehehe