Friday 9 January 2009

Hasil Rampasan

Since ramai (perasan !!) yg tanya mana hasil rembatan aku masa pi LKWi

Before aku pi sana, kekunun kan diet, turun ler 4kg in 1 week, yelah 2kg jek air, kira 2kg jelah lemak lemuni yg hilang. Kuat semangat kunun. Bila pi diet kemana aku kemana…di bwh minda sedar, aku 'ter'borong choc sampai dkt2 400 hengget gak la…gilo apoo...

(Nota : Imbuhan 'ter' selalunya membawa maksud 'tidak sengaja' seperti termakan, terhidu dan terbeli)

Pastu, beli la Visi0ns baru ganti yg dah pecah 2. Aku beli yg besar sket 2 set. Next trip la kot beli set yg lain2. Belasah casserole C0rning yang 5 beradik tuh, pastu yg kotak gedabak tu perasan la nk masak menu yg byk garnish ala2 laksa, soto, mee kari...angan2 jek buat masa ni.

Ni plak brg2 yg beli as souvenir kat LKWi and Pdg Bsr..towel, baju, keychain, brooch etc. Belah kanan tu brg2 kecik mcm serving cutleries, pisau, serving bowl 3 beradik for my MIL. Yang bawah tu takkan x cam kot...tempat jatuh tergolek lagi di kenang apatah lagi tempat jatuh chenta...

Itu jek yg boleh sumbat, tu pun 2 knapsack dh letak kat kaki. Kira 2,3 kali hempas la jugak bonet baru t'tutup. Bukak je bonet keter gedebak gedebuk jatuh brg2...gila overflow.

3 comments:

Anonymous said...

nak nougat.. muahahah.... byknya vision, corningware... brp riban abis tu?

ikan said...

sakan....
ni kalau pi US ni sure habis satu outlet kau hangkot!

next time hang datang kajang aku tunjuk gerobok ajaib hasil rembatan jebeng aku.

Tukang Campak said...

Ezz - nok nougat mari ah calaim dumoh aku hehe ada agi serbuk2 serdok2 sket !! Klu KL ngeri la aku nok beli, di langkawi laju jek..

Dd - aku nak gak koleksi jebeng..huhu duit nak simpan g jenjalan. Kedai dkt umah aku x leh pakai bab free gift