Tuesday 10 May 2011

Besar Jasa Mu Norkiah

I told you that I am now officially phone-less

2 days before I left for Temasek

Very slim chances that it will be found

I have to buy a new phone and that new phone can only be collected after 3 days due to some complexity because I was formerly from max1s and something about my line being a supplimentary line. yadayada I bought it anyway but I can't be travelling without a phone, right ?

I have no choice but to bring one which had created so much attention during the conference, it's a rare species especially when placed next to Aipad and Gelek-sy.

Susah nak jumpa ni...



But takleh lawan this part. This is classic, stamping of authority...from the righfully owner of norkiah



Antara saat-saat manis yang dilalui bersama di sini :


  • Kulihat papan tanda yang menarik perhatian, kucapai norkiah lalu dihalakan ke objek itu dan terus berlakon ala2 melihat skrin setelah menyedari norkiah tiada lensa

  • Di dalam MRT, terasa seperti selebriti apabila menyedari begitu ramai yang memandang aku, rupa2nya aku terperasan, bukan aku yang dipandang, tapi norkiah. Rare species di kiasuland.

  • Sewaktu menaip pesanan, jari2ku begitu laju meleret di skrin seolah-olah lupa norkiah tidak bertindak balas melalui sentuhan, terus berpura-pura mengelap kononnya skrin norkiah ada kotoran.

  • Agak kurang sopan jika telepon genggam tidak disetkan ke mode 'diam' sewaktu bersidang. Tiba2 kedengaran tet tet tet tet, tet tet tet tet. Ah ha bunyi ringtone klasik, asti ada yang lupa menukar mode. beberapa kali masih kedengaran. 'Madam, would u please put ur phone in silent mode'...ah lupa, norkiah harus ditukar penetapan tona atau tone setting untuk setiap servis baik panggilan maupun sms. Menukar mode semata-mata pasti mengglamerkan diri anda.

  • Paling manis bila rakan disebelah mencadangkan agar aku menunjukkan lokasi KafeBatuKeras menggunakan GugelMap dari norkiah ku itu. Aku sekadar berkata 'Ko penah kena baling ngan henpon tak ?'

Norkiah, jasamu tetap ku kenang...aku bukannya malu bila bersama mu, tapi aku keliru. Mmmm..sebenarnya bukan aku, tapi jari-jari ku. Maafkanlah mereka, jari-jari montok memang begitu..

8 comments:

edrina said...

ekekekeke lawak la zie..hehehe..

Mrs.NZ said...

i suka part lap skrin tu..hahaha,memang dah terbiasa noks!

eline hamdan said...

selepas membaca entry idahroyani, entry kamu ini juga kelakar. suka hati saya hari ini.

Tukang Campak said...

edd : aku bleh t'sedak gelak sensorang time tershahul.

ninie : i pon suka part tu sbb paling keraplah jadik kt sana siap overdose lap ngan tudung plak, betapa nak cover line...

eline : saya suka bila kawan saya suka. saya pelakon yg bijak kan ?

Mrs.NZ said...

komen ni ditujukan kat eline hamdan dengan ucapan:

APESAL HANG TAK SINGGAH BELOG AKU WEI,TAK ACI.


ehem,time kasih.

idasm said...

baca tajuk... ingat norkiah zaman pramlee mana lah.. hehehhe...

zila said...

saya senyum sorang2 di opis baca entry ini...

eline hamdan said...

ninie hanis,

jgn kecik hati... aku tumpang lalu, cuma tak menyinggah...

hanya belog tukangCampak, iKan dan honeySeries aje yang aku tumpang lalu + singgah tu pun sekali sekala... harap maklum.

zie, tumpang lalu naaa....