Monday 8 August 2011

Makan apa 5,6,7 dan 8 Ramadhan ?

To avoid the same disaster as 4th Ramadhan, I cooked up a storm that nite after transferring all my food stock into my new esbok. I don't want to be pissed off again. I don't want my stoves to be occupied when I need it the most. By the time I'm done, I was flat..selepek, lembek...blueek. So choc cake can wait. Weekend's approaching.

So for Friday 5th Ramadhan, the menu should be like this (unless bibik decided otherwise ^%$%##@@)

Buah kurma
Nasi putih
Sup ayam
Sambal sotong
Ikan pekasam (menu postpone)
Stir-fried kobis + carrot + taugeh
Kuih dari param - donat + cakoi
Air tebu (belum jumpa, doa kuat2) - yay dapat !!
Air laici
Teh suam
Buah : Rock melon + limau mandarin

All went as planned, so my Friday is indeed TGIF. No picture snapped.

For weekeend, as usual, we would break our fast with other family members at my in-law's house. So, dapurku kurang berasaplah sbb my MIL surely masak & her house dekat ngan param.

I just made puding roti, grilled squid and ayam goreng jek sepanjang weekend :P

TODAY !! 8th Ramadhan, byk lagi lauk semalam yang boleh di recycle. Another yippee yay yay :P

Buah Kurma
Nasi Putih
Tomyam Perahu Pecah (SriNiara Melawati)
Lidah lembu goreng pedas (SriNiara Melawati)
Rendang Kerang
Baby sawi goreng
Kuih nan ado tp mungkin aku goreng karipap segera je kot
Air bandung - entry Bandung bila nak upload ? :*
Buah epal lagi dan pear lagi - kena g beli tembikai la pulak

4 comments:

idasm said...

Haha.. Best gok bc menu mu ni .. Mcm2 tambahan ayat belakang tu hok dok tahannya. Param tu mende apa, dop nangkaplah...

Mrs.NZ said...

menu i hari ni tomyam putih (konon ala thai) & sayur pecal (gado2).peh..lagi sejam nak buka..sabo!

Tukang Campak said...

Da : Hehe bila buat gini semangat sket nok try menu baru sbb leh ingat balik mendape hok aku wak doh hehe. Param = Pasar Ramadhan.

Ninie : ko duk UK and ko buat pecal gado2. Ahkak surrender la dik. Tabik. Ganah mung..

Mrs.NZ said...

kak dd,

bulan 7 ramai parents dtg konvo kwn2 kt sini.so kuah pecal peket mmg bnyk diorang bwk dr msia sbb senang nak bwk gi melancong europe & makan ngan nasik impit.so i dapatlah buat pecal. :)