Friday 19 August 2011

Makan apa 16, 17, 18 dan 19 Ramadhan ?

So nasi ayam it is for 16 Ramadhan, senang keje hakak. Balik tinggal nak susun salad, timun dlm pinggan dan alhamdulillah bibik tidak lupa satu2nya tugas dia iaitu menggoreng ayam. Amiiin.

Kuih ? Dadih semalam penuh dalam fridge, korang makan perabih la dulu ye...sampai berapa puluh container tuh.



17 Ramadhan

Buah kurma
Nasi putih
Ikan patin masak tempoyak -- Temerloh mari, thx PnRoselini
Kerabu kaki ayam spesel -- thx AbgPolis
Ikan keli sambal (lagi ?) - the kids' fav dish
Kuih pelbagai dari cafe opis
Air ribena
Buah mangga

* Kejadian sengal tahap gaban berlaku lagi, pukul 8 baru makan. Man siap naik mandi & solat dulu, aku takeover dapur dan pahala puasa aku mungkin tinggal 50% sahaja . Lupakan. Kasik chance sbb it's her birthday. No picture of lauk taken sbb lauk takde atas meja hahahaharuuun





18 Ramadhan

Buah kurma
Nasi putih
Ketam masak lemak
Ayam kampung goreng
Ikan patin masak tempoyak (belen semlm :P)
Selom + pegaga + kacang panjang + petai + smbl belacan + budu
Kuih pelbagai dari cafe opis
Air fresh orange
Teh tarik
Takde buah dihidangkan, sapa nak ambik dlm fridge



19 Ramadhan (perancangannya, it can turn out differently)

Buah kurma
Nasi putih
Ayam masak merah
Udang masak kunyit
Sotong kangkung
Kacang panjang + smbl belacan + budu
Kuih dari cafe opis >> dah mula kena sindrom 'M'
Air belum tau, ikut tekak anak2
Teh tarik
Buah nenas

4 comments:

azura ahmad samsudin said...

Rileks beb, asyik nak marah aja kat maid tu. Next time, sebelum pecut balik, give her a call. Anyway, tinggal seminggu aja lagi, bawaklah bersabar.

Tukang Campak said...

Aju, itu ler masalahnya..sbb dh giver her a call. Pagi nk pegi keje dh pesan (even msk nasik pn kena pesan, I mean after 4yrs pls la), tengahari remind lagi. Sejak2 ada hp ni melampau sket aksi dia.

Tapi tu la, aku punya marah is not vocal enough kot tu yg dia x serik agaknya. Rasa nak jugak skali aku marah yg really marah tp end up keluar ayat..kan saya dah pesan *sambil jalan pegi dapur buat keje*. Rasanya pahala pose aku kurang bkn sbb aku lash out kat dia tp sbb aku xleh control marah dalam hati, sebal sampai lepas b'buka. Belum ayat dia 'eh,ibu tunggu la rumah, bibik nk g terawih' dgn intonasi yg aku wonder, dia ke aku yg boss ? Ok Wassalam hahahaha

Mrs.NZ said...

amboii...juadah..tu ketam msk lemak tu..dh bertahun2 tak mkn ni.ikan patin msk tempoyak lg..i nak ban la ini blog. ;p


amboi celeb8 bday lg you..sayang majikan yek..hehe.rasanya maid u kena syndrom 'dory' dlm cite nemo,short-term memory only.hahaha..

Tukang Campak said...

eceh..ai baca belog u, u baca belog ai. Macam terasa2 u disisi. Tgh nk click comment kat blog u dpt notifikasi (ambik kau BM) u comment belog ai hahha x bleh blah...

Ketam adalah favorita anak dara ku, ikan patin pula kesukaan suami, sanggup merempit ke Temerloh.

agaknya la kot, terlebih pakai hp, jemur kain pun bergayut, brain cell asik kena zapp manjang..dory pun dory la, wlopon x bape kiut.