Saturday 23 October 2010

Tingat jaman dolu2..

Tadi jalan-jalan carik nasik ayam kat G1ant Batu Kep, skalik ada booth Creat1ve Ent (sure korang penah g lawatan sambil blaja masa skolah dulu kan ? eleh..jgn tipu). Mula2 aku x perasan sape si penjualnya, aku menarik tertarik kau da boom sbb nampak dia letak RM5 besau2 kat kabinet tu.

Novel 5 hengget sebijon ? Hmm murah bangat seh..belek, belek, belek. Nantilah..round dulu sambil angkat night gown seketul (iklan : nk pomot sila beli baju tido brand fiori2, x yah nak perabih $$ kat la seksa senza. Aku peminat) . Makan nasik ayam seround, bungkus sekor burrp, eh bukan ko tgh diet ke? hehe iye, tapi pagi tadi exam xleh diet nanti ilmu tak masuk :P

Dah kenyang baru la terbuka hati aku round 1x lagi, terus 'bungkus 3 bijik, kak' ceh mcm order kat mamak je kan ? Dah bayar, mata aku terpempan (eceh maklumla baru lps beli 3 bijik novel melayu, ayat sastera terus) . Woh! katun feveret aku dari kecik...collection...in hardcover. Woh lagi skali ! Katun feveret bapak aku jugak nih. Kalau baca Gila2, terus belek 1st page...katun Jaafar Taib yang tak ada dialog tapi lawak nak mampus. Sbbnya muka, mata katun dia mmg kelas, even watak2 sampingan mcm biawak kecik kat kaki gajah boleh buat aksi lawak...







Terus sambar juga. Gembira.

Suami nampak. Mau juga. Budak Minang ada ?. Ada. Sila beli dua. Kenapa ? Sambungan katanya. Suami gembira.



Pulang dari Giant ada 2 orang dewasa yang gembira dan 1 orang kanak-kanak yang memang sentiasa gembira. Dua kanak-kanak yang tidak ikut kurang gembira kerana adiknya pulang dgn jam tangan pink berhologram minnie boleh pancar ke lantai, dinding dan mata.

2 comments:

Mrs.NZ said...

OMG!!!! Kak Zie,tau tak tu buku feberet tersangat bangat dohhh!Eline mesti pelik bila masa adik aku minat buku neh.Sah2 dia duduk asrama fenuh kan.mana dia tau minat i..hahaha.

Kak zie,Jibam ada tak?Dulu dah baca semua sampai habis,Aca n Atuk,Aku Budak Minang,sampai nangis2 sedih tau.Kak Zie satu bape hengget?i nak suh eline belikan.i dah nak balik ni bulan 12 ni,nak bwak balik UK.Ala cane ni... T_T

p/s Giant mana tadi ek?

Tukang Campak said...

Ye sila OMG OMG ye..memang teruja. Giant Batu Cave, booth ada sampai end of year.

aku bdk minang + aca tu dlm rm30++ sebijik (hardcover). Softcover ada gak, belas2an jek RMnya. Jibam katun yilek, jibam novel ada la. Tapi leh tnya awek booth tu & order kot.

Now hanis tgh baca, gila fokus, non-stop dia pulun mentang2 dah abis exam. Bestkan ? huhu