Wednesday 8 October 2008

It took me 3 DAYS...

...to make these..

1st batch ada yolk, pastu dh x koser..
Inti org malas, oven Pens0nic ku yg berkarat
DAY 1 :
To think : Should I, should I not commit suicide by baking tat nenas. In the end I said to myself, why not and off to Bake w Yen to buy stuffs. Day 1 gone with the wind coz I'm juz too lazy

DAY 2 :
To gentel the inti, versi orang malas, ready made. I reheated and added more cengkih and kayu manis. Get bibik to do it..lalalalala. Me terpengsan while nursing Hannah only to wake up for sahur. Day 2 gone.

DAY 3 :
Measured all ingredients needed, mixed butter & sugar when Hannah decided that she needs my boobies. Again...as expected, me gone, wake up for sahur. Kelamkabut kemas meja, nak makan...abis sahur around 4am me asked bibik to setup the table again. Mana bley delay dah, barang dh campur2...baru jek masuk tepung Hannah wailed. Waduhhh...so me the mighty baker uli adunan with only 1 hand sambil mendokong itu budak. Time nak picit kena la pujuk letak dia sebelah. Aku picit 3 row dia whacked 2 row. Sabar je lah...by 6am, cannot tahan oredi. Tricked Hannah to take shower tukar baju and I gave her bowl, scoop and flour for her to bake her own. Baru la dia buat hal sendiri, aku tak bagi dia awal2 sbb takut berkecah, lopa la plak..aku kan ada bibik hahaha. By 7am, I'm done...shower...get dress...off to office

Kejadian ni berlaku lebih kurang seminggu sebelum raya. Maybe korang t'tanya2, bibik tak tolong ke ? oooo...dia ni klu after 10pm, jadik zombie kampung pisang. I'd rather do it myself than having someone who bagi pisau bila aku mintak sudu hehehe

8 comments:

Ayu Mohamad said...

gigih ko Zie.. sangat gigih!
aku tabik spring!

Kopi Suam said...

kagum sungguh aku ngan kamu ni zie...cantik plak tart tu semua...cun sungguh rasa lom tahu lagi..tapi sebab ko kaki masak confirm gerenti sedap..

bibik kamu zombie ke...baiknya boss dia..heeh heehh

Tukang Campak said...

Ayu : aku t'paksa gigih sbb brg2 dh campur, klu tak selamat jalan romeo la kuih tat aku tu..

Zirap : statement tu x leh pakai, rajin masak x semestinya sedap haha Resepi blom test ni. Rasa & rupa ok tapi texture dia x lembut and rapuh spt yg aku idam2kan. So pada aku fail la...

ikan said...

kagom...kagom....
bila nak kasi kengkawan rasa? hehehee

ya2 said...

zie,

salam lembaran.

ya allah...ko pandai buat kuit tart???

aku mmg respek la kt org2 yg pandai masak macam ko nih.

c man tu xlak boroi aku tgk walau ko pandai masak.bgus tul.husbnd aku walau aku jarang2 masak pun perut dah bunc..

Hanum said...

oohh... sungguh lajatt nampaknyer, leleh air liur gua beb!!!.. Tp aku baca ni memang tergelak sensorang!! hahahaha... i can imagine si Hanna menjadi "terminator"... sure cute!! And u r a good boss!! Untung maid koh... aku baru jer membuat kerahan tenaga nenet utk buat kuih arab! Aci tak?! Hehehe.. kuih simple, bleh la suh dia buat.

Tukang Campak said...

Dd: cam x sempat jek, tiggai brapa bijik jek lg. Bkn sbb sedap tp sbb sikit hahaha

Ya2: x yah respek lbh2 kt aku ni. Stakat masak boleh mkn jek, takdela sampai cam zira & sydde. Setahun x de bibik, kaya gak la kedai2 area gombak haha

Nom: Nenet ko tarap superb cam bibik lama aku, bley la ko kerah tenaga. Akunyer ni ala2 robot, ari2 kena program. EOD > delete all data. Pergh cabaran sioot.

PerantauSepi1306 said...

hehehehehe aku dah rasa dd.. coma tart nenas jer cam hmmmmmm coba lagiklah len kali.. yg lelain sedapppppp sib baik aku tak ambik balang skali bwk balik ;p