Thursday 25 September 2008

Sepanjang Ramadhan...

Bulan puasa ni tak banyak xtvt sangat masa awal2. As I blogged earlier, I have to cook for the family. So memang hidup aku terisi dengan xtvt masak jelah...kenkadang pukul 2am baru siap..yelah dah mula masak pun lps Hannah tido, klu tak takde pslnya..Ada skali tu aku dh siapkan bahan2, pastu Hannah dah melalak nak nenen ! nak nenen ! aku pi la peram dia kejap. Ambik kau, ngan aku skali mengeram sampai pukul 2++, pastu pagi2 hari semerbak bau kari satu rumah hehe

Itu cerita 2 minggu yang pertama hehe pastu dh mula la adegan ngelat2 kan ?? Lauk pun main tunjuk2 je sbbnya mak dah boleh masak sikit2, lagipun bibik aku letak sana so mak boleh suruh2 je bibik buat apa yang patut.

11 SEPTEMBER 2008 : DE TEMPLER - CHINESE CUISINE

Ada skali kami dh lambat tapi cam mls nk buka kat KL, so kami gagah jugak balik Gombak, try mkn kat restoran ni. Klu ikut brochure dia, asalnya bisnes ni start ngan J1njang FishHead, pastu bila tgk halal chinese foodnyer potential diorang pun buat JV ngan muslim, maka jadiklah restoran itu. Ni kat tepi MRR2 Taman Melat1 tu ye. Kawasan yg makin meriah dan jam yg amats.

Masa ni kami main terjah jek sbb org tak ramai maklumlah dh nk berbuka sesangat.Ramai gak org, yg bestnya ada surau kt dalam tu..kat tiang kuning tu nampak tak tirai merah kat belakang ? Tapi x de telekung wakaf yek..so ahkak kena rempit balik umah


Kami order seafood tomyam, kangkung belacan, butter prawn ngan lemon chicken. Menu kami yg sgt tidak adventurous. Sumer ni size S ye kawan2..senak perut aku nak perabih. Yang paling cute, diorang letak nasik dlm tumbler cinonet nih so nasik memang panas2 lah. Penuh satu tumbler..makan 4 org punya portion



Taste-wise, biasa jek, so klu tgk harga, jatuh kategori mahal la, tapi prawn tu besar2. Kata org setakat nak cuba bolehla..byk lagi menu dia yg kami x try.

14 SEPTEMBER 2008 : KLCC - MISI MENCARI SEPATU RAYA

Misi ni sepatutnya nak cari kasut Hanis jek sebabnya budak bertuah 2 org lagi tu ada lagi kasut2 lain yang still ok. Pukul 5 blah dari rumah, sampai jek KLCC, kami terus buat reservation kat Dome (deposit rm50). Pastu start la merayau...Hanis nak something girly n pink and if possible got heels, ambik ko..anak dara aku dah nak melaram..

Dah naik juling kitorang tengok kasut, paling lama kat 1setan. Kat sini aku discover lagiks kasut baby made from kulit b@bi tapi takde label. So aku seperti biasa panggei staff, tapi depa x amek pot, maybe sbb dia non-muslim kot. boleh buat muka seposen tanya 'Ye ke ?' Ni bukan 1st time tau..so aku ckp kat budak melayu yg jaga kasut area situ 'Saya jlnkan t/jwb saya sbgai muslim, saya harap adik pun buat benda yg sama, ok'. So kawan2...klu korang gi beli kasut especially kasut baby kat 1setan careful yek...yg ni dia duduk sama rak ngan skechers & kickers, aku bleh lupa lak tajuk dia.


Dah penat, rehat la kejap kan ? hanis with her new haircut

Last2 kami pi butik N1KE, and tell u what..ooo laa laa..sungguh manyak kasut baru...Along terus tergoda dgn kasut ni. Masa kat atas rak aku ckp kat Man 'Yang ni ? Macam kain pelikat jek'. Tapi bila Hanis sarung...so cute, torus on. Tapi ada sorang budak kecik dari awal lagi, apa saja kasut yg Along try sumer dia try..pastu ckp 'na muat'. Tak muat la tuh...awek butik tu sgt cerdik, dia kata 'Saiz kecik pun ada bang !!'...Ibu dia buat2 x dengar...observe dulu muka 'banker', bila banker tanya Hannah size berapa, sepantas kilat aku check tapak kasut si kecik. Kat kaki Hannah kasut itu berganda-ganda kiutnya...haha


Kasut kain pelikat Hannah & Hanis

Pastu, dah beli yg berdua tu takkan x beli yg special sorang tuh...masa aku dok belek satu kasut neh, aku cam berkenan plak, berkenan untuk diri sendirik, wane brown with pink stitches...apakan daya ni kan kasut budak so sampai size 3 jek. Alaaaa...utk mengurangkan rasa kekuciwaan, aku suggest la kat Adan, yg wane biru..ni ok aperr....dia belek, teleng, juih...'Adan nak yang ijau'.

WHAT ? HIJAU ? BETUL ? HIJAU ? BUKAN MERAH ?

So hari itu dalam sejarah, setelah 5 tahun kami bertungkus lumus carik baju kasut segala benda MERAH maka tahun dia Adan dah TENANG...HIJAU....lalalala sgt selesa ye, kenapa la sampai size 3 jer..Tapi....nak jadik cerita, size Adan takde..pulaaaakk, so kami buat janji manis kata esok la ye...sib baik dia ok

Dah selesai beli, memang lega la...and just in time for iftar. Masa sampai kat meja dh ada sirap bandung telur katak menunggu. Sampai je ice-blended aku...kecur mak ooii...


Tengok air kat depan Hanis, dahaga la tu


Ada org happy dpt fav food, yg ni x tukar2 dr kecik


Yang ni plak, all rounder, sumer food org dia belasah.




Aku order chicken pie, Adan mushroom soup ngan garlic bread, Along setia dgn bolognese dia dan babah makan nasik (kat D0me?)


Suka tengok budak ni makan tau..sumer taram. Ni dh lepas mkn yg heavy, cicah biscotti ngan teh so babah was left with no drinks hehe

15 SEPTEMBER 2008 : CUTI SOPPING BAJU RAYA MAAAAA...

Kitorang memang x pernah bawak anak2 kalau shopping baju raya. Ambik cuti 1 hari, round la mana tempat yg nak pegi...so far okayla. takdela plak diorang memberontak tak nak pakai...cuma tang size je la kdg2 nak kena agak.

  • Start ngan MYDIN dulu sbb nk beli stationery untuk umah anak yatim
  • Carik baju melayu pink untuk Adan kat Wisma Konfiden
  • Layan bazaar Jln TAR, so expensive mah...x de selera nak beli apa2 even tudung
  • S0GO, we spent few hours here to buy stuffs for kids and untuk sorang anak yatim (dia nak remote control car, baju & jam- sumer nak kaler merah hehe). Daripada nak beli 1,2 helai sorang last2, korang tengoklah.tapi betullah, harga dah mahal la, x mcm dulu...
  • Pavilion, butik N1ke carik kasut Adan. Takde, diorg x tau pun ada kaler ijau
  • BB Plaza, Al-1khsan. Kat sini jugakla sebenarnya lagi meriah...sumer brand sumer size..stok melambak.


Sehelai baju hijau utk Adan juga terselit disitu ye...


oh aku x percaya anakku pakai ijau


16 SEPTEMBER 2008 : SAHUR @ McD

Kira bagi sokongan padu pasal diorang puasa la ni...cewah semenjak 2menjak ada bibik nih, byk plak idea nak kluar2 neh..

Kami bangun pukul 3.30pagi sbb nak detour gi beli nasik lemak kat Mal1's Corner dulu. Sampai jek sana umang aii, ramainya umat..diorng ni x tido ke ? Mostly student UTAR yang baru abih study kata org gerai tuh..so beratur ler aku. Imagine ye (kalau nak imagine lah) beratur nak beli nasik lemak pada pukul 4pagi.
Pastu berkejar pi McD Tmn Me1ati sbb McD nyer menu biasa end at 5am. Ngan muka seposen aku bawak nasik lemak pastu order bubur, nugget and hot milo for everyone. Kat McD pun ramai tell u...heran aku (eh..bukan aku pun salah sorang umat yg meramaikan tempat tu ke?..hiks). Mamat McD yg nak clear tables pun jeling2 jek. Jeling marah ke jeling terliur aku x tau la kan...


Along makan bubur pastu pau nasik lemak ibu


Adan belasah nugget sampai 7, pastu pau nasik lemak ibu jugerr

Alhamdulillah, budak2 ni klu sahur memang derang makan. Klu nasik ayam Manc0ngkam or ayam percik pasar mlm, mau tambah 2,3 kali. Ngan milo panas dan air segelas sorang.

19 SEPTEMBER 2008 : 'MOREH' UMAH ELINE

Moreh konon, terawih pun tak pi..hahaha aku sampai umah Eline pukul 9++pm dah. Tapi yang tak bestnya lepas aku janji nak date ngan Eline tetiba geng2 projek rumah call kata nak meeting mlm ni jugak, AJK rumah fasa 1 nak tolong. Takkan aku nak kensel umah eline, dia dh borong barang...so aku pegi jap jek, sempat wallop sepinggan jek mee kari mu itu. Hajat di hati nak le lepak lelama sbb dh lama x ngumpat sembang kan ?

Kenyang je perut hantar anak2 balik dulu, pastu kami terus pi meeting kat Restoran Ul1k Mayang, skali ada org shooting plak. Call mamat tuh dia kata tukar pi Al-Kafah kat UK Perdana. Dah pkl 11 dah masa tu. Last2 abih meeting sampai umah pukul 1am... perghh

5 comments:

edrina said...

zie.. aku pun suka kasut anak2 kau tu.. sgt tomei & selesa kan.. aku beli kat al ikhsan sunway piramid.

Anonymous said...

tatut tomei... nk pinjam blh? hahaha.. hannah pakai size apa yek? along nyer size, hamizah pun for sure tak muat lg... tak tercapai hasrat along nak pakai kasut ada heels yek? kasut adan pun tomei.. kasut hamizan lum beli.. copycat aci??? hahaha...

Tukang Campak said...

Ed:ye sungguh tomei & selesa. Aku dh lama x p al-ikhsan lps 1 kes. sneakers Adidas Adan peeled off color & logo dia bila kena air, so aku takut brg fake. Sbb tula jadik last resort bila tpt lain xde. Harap2 tak la..

Ezzah: Hannah UK6.5, Hanis UK13.5, Adan UK11. hanis ok jek yg ni, lupa trus psl heels tuh. Beli la, tpk flex gila, belikan Hamizah sama yg brown + pink stitches hehehe kasi racun sama dia..

Anonymous said...

Jelesnye tgk dpt kasut cantek2... Kami ni shopping kt Seremban jek... ape kes.... sume barang tak cantek.... nyampah tul... sob sob..

Anonymous said...

zila tu next time p la shopping kat jakarta at least or saigon lagi.. tiket free kan ada.. tp nk gi tpt2 lagi best pun takpe la.. US ke UK ke...