Sunday 22 November 2009

Majulah Sokan Untuk Kompeni Nov 2009

Acara sukan setahun sekali, ritual tournament gituh konsepnya. Time ni la aku kecut perut sbb nanti kena gelak sama teammate sbb berat bontot (trademark aku tuh).

Main x reti nak lari, klu single x pe la. Main double mau kena smash ngan partner. Kdg2 partner x leh amek bola sbb aku diri depan dia..haha hena sunggoh..

Bahagian posing kami tetap johan, org lain berpeluh warm-up, kami berpeluh carik port nak posing, lepas angle kanan, kiri plak, pastu tukar posisi bagai...

The whole team (termasuklah yours truly ;P) was not as committed as before. Training like 2 weeks before game, 3 times a week, tu pun ponteng. 2 players x attend training langsung, sorang x dtg masa game...hahaha memang ajaib team aku ni.

To make thing even 'sweeter', we found out that we were planning our line-up (terjemahan : susunan pemain ye..khas utk yg bukan spesis bersokan) using the wrong format becoz the captain missed 2 latest meetings. Instead of 1 single and 4 doubles event, it's actually all double events. Ngan player tak dtg lagi..memang 'best' la team tahun ni. Nak wat cemana, letak je la mana2 player yang ada...at 1st agak konfiden leh gi semiF sbb grouping 'ringan'. Group sama ngan BeeSN, M0F, AssC. Ni gambar ngan team AssC

1st game, we estimated 50-50 but due to new format we just put in the only available player for 1st double. We got trashed. 2nd double was trashed as well. Followed by ladies double which we knew a lost cause beforehand. That's it. 3-0 and with that we knew no semiF for us. I went in with may partner for mix double to break the point. We won. 3-1. The last pair went in, and won the game. 3-2. At least our reputation is intact.

2nd game ngan BeeSn konpem la kena belasah. Mana aci game cenggini depa letak state & national player !! 5-0. Yang lawan aku national player, siap cangkung2 aku x tau nak buat apa. Serve..Pangg!!! Chop..Pangg!! Tolak..Pangg!! waaaaa...makkkkk...tak nak kawan. Paling best masa game aku, 2nd set, aku dah kena 10-0 (mata akhir tu..). Skali awek national ni sgtlah dgn obviousnya mem'flip'kan bola ke net...kahkahkah point kesian 11-1 hahaha ada perasaan jugak rupanya dia. Partner aku dh gelak2 sound team diorg 'Wak nayo ko kawe lagu ni weh...', depa bantai gelak tu. Pengumuman : majoriti player tournament adalah ore kelate.

3rd game terpaksa memerah keringat sebab kalau kalah, kami dpt gelaran team belasahan. Team AssC memang x penah menang mana2 game since diorang join. Tapi dulu lagi teruk, memang kena 5-0 saja. Kami yg cikai ni pun belasah depa 5-0 :). But last year depa convert ladies player and a few guys pakai bat pimples, so x dapeklah kami merasa straight win. We won 3-2. Me and my partner sgt struggle sbb both of us can't sweat, dah la pagi, aircon sikit punya kuat, numb fingers siot..pegang bat semacam jek.


Ni partner in crime aku, super junior kat YouYouAm ropanya. Very the anak ikan dikalangan makciks2 satu ketika dulu diulangi..satu ketika dulu. Aku plak yg glamer masa dia mula2 join sbb ramai yg dok cuit tanya mcm2, almaklumlah, very the muda, very the fair & pakai suar very the short. Now, suda jadik bapak ikan..tidak glamer lagi hahaha. Dia juga suda naik pangkat jadik partner in crime kategori shopping, tukang swipe card ctBank masa aku nk belasah my Aldo platform. 37% maaaaa. Jgn bini dia check statement suda..mampos aku !! ke dia yg mampos hahaha jahat aku ni, tapi dia kena b'jasa kat kakak di yg sorang ni..

Tapikan..ikut ati mau jek aku main dart ngan carom next year. Takde acara berpeluh dah, bedak tak cair, kan ?

3 comments:

ikan said...

sakan....
paperpon kompeni kau ngan sc mmg menang bab baju...heheheh
akak dah gantung semua peralatan sokan, sbb di sini kalau tak committed training, jgn harappp..

idasm said...

hahaha.. nakallah entri ni... sengeh aku baca...
zie.. elok gak cadangan nak join carom n dart tu.. hehe.. tp boleh tahan ke.. nak tinggal pingpong tu..

PerantauSepi1306 said...

ado.. adooo ko join la team chess hehe... tak pun wat cam aku.. kalo nak kuo peluh poielah shopping.. peluh can be menitik2 ooo speshly the time to pay and nope, not due to the queue but more to the amount that need to be decreased from the not so fat purse.. hahahaa ;p