Friday 6 February 2009

Congrats to Anak2 Jusoh

>>Anak Jusoh no. 5 (abang polis)

Tahniah...atas kelahiran putera sulung. Muhd Adam Faisal (ejaan ikut sedap mak sedare dia nih) pada 5 Feb 2009 (bleh selebret ngan org Perak nih..paham ke ?). Tahniah jugak sbb berjaya bertahan selama lebih 12jam (gila kau) di labor room. syabas syabas...kata abang polis haruslah gagah perkasa. Awek dia pun aku lagi respek sebab bertahan almost 2 hari lps kena induce 1 day before perrghh...aku x kuasa menahan sakit induce wei...

Aweknya pulak cik puan misi (nurse ye adik2), pastilah di spital gomen. Sebab x leh tunggu, maka adik aku balik umah mtk tunjuk cara nak tanam uri, ko ingat aku reti ?...hehe mak mertua aku la jadik ticer. tak tanya plak dia letak apa dlm tuh. Lakiku yang hensem tuh sure terer, kan yang ?

Sampai umah aku mlm tadi dah lembik dikerjakan bini dia, nak tercabut tangan, 1 hari x mkn. Nak tido pun x boleh sbb penat thp gaban. Soh dia sumbat perut ngan nasik ayam m'congkam pastu kasik dia 0gawanyer mesin urut..haa..bergegar 1 rumah dia b'dengkur.

Pecah tradisi family aku nih, anak sulong lelaki.

>>Anak Jusoh no.3 (Rose..huh ?)

Tahniah sebab :

1. aku berjaya post 2 surat penting kat HR
2. sbb bdn ada ringan sikit

Yang kedua tu ada ciri2 tak aci sket sbb lepas melantak kat Tony R0ma's ngan Dd n Ezz last week aku jeling2 masih 61.5kg (BMI = 27.3 = Overweight) bukan sekadar marginally overweight ye, ini kasta atas punya . (hehe..aku wallop sumer shrimp tu...slurrp and burpp tapi mcm nak muntah pun ada). Dgn semangat waja...

Tak waja pun, esoknya aku bekpes nasik lemak, pastu weekend gi mkn besar kat Nailis. Tapi..tapi..aku x sihat on Monday, mulut pahit payau, deria rasa ilang, tekak pedih...ari Selasa aku gigih gi opis, gi gym lagi, 5min kat threadmill cam nak putus urat napas, aku buat la sit-up ala ngelat ngan skipping yg x sampai 100, all in 20min, sudahnya terlepek 2 hari. Semalam sambil2 redeem baucer Uda0cean (yay kaya rm70). Masuk duaposen...eh..betulkah...57.9kg. Terus beli roti 2 buku hadiah untuk diri sendrik.

Itu adalah semalam, arini aku yakin sudah naik s e d i k i t. Takpe, teruskan bersama saya yang bakal muncul dgn entry poyo bertajuk 'Susah-payahku' ke 'How to Gain 10kg++ in xxmonths' . Tu klu aku selim nanti la sbb dlm hati verangan nak ala2 terimakasihtummytrim ...pastu bajet cun, pose maut dulu dan kini..getah / pinggang seluar harus dipegang ye adik2.

8 comments:

edrina said...

wah giler lama dia bertahan sakit diinduce huhuhu..

Anonymous said...

wah.. wah... lamanya tahan sakit.. tak pernah ada experience gitu...

utk anak jusoh no 3 pun congrats.. so perut sekang ni xde la cam last week kan? muahahha... keep it up and teruskan update we all. nanti dh kurus blh la kite ngulo lg tp boss aku masuk opis in march and i will be very busy till early may. proj nk roll out on may 4. hope no delay, kalau idak, susah la nk bersukaria di bandung..

Tukang Campak said...

Edd : ye, gila...siap muntah ijo. Aku sempat rasa 2 jam jek smpi 8cm pastu zrass kot tingkap jgk haha

Ezz : Call mlm td x rok nk ckp dh. perut ? no komen haha saja dengki ajak ngulo, sah2 melantakkan ? Sipi2 je date projek ngan bandung tuh. Ok, mung kang excellent, deliver b4 due ah..

ikan said...

join daku la tu keluar masuk labour room 2 hari semalam tapi cuma 2cm...hahhahahha

eh cepatnya turun... mana gambo lengan yg dijanjikan?

Hanum said...

aku kena 18 jam... baby takmoh kuar jugak.. aci??!.. itu pasal sudah ngelat ngan epidural at last... pastu nangis tak reti nak teran... penat wohh.. lapo lak tu... seb baik kuor jugak, kepala benjol la tapinye... kena sedut ngan vacuum.

tahniah.. tahniah utk anak2 jusoh. tp ko tak aci.. hanya membuat liputan terperinci utk perkara nomot 2... perkara nomot 1 apa crita?.. surat apa weh?! kenaikan pangkatkah?? vaa..vaaa.. syabas!! eh, tp apsal ko plak yg antor surat kat HR daaa...

Tukang Campak said...

dd : boleh geng...dia ni pn 12jm induce baru 2cm. Aku kan sportwoman setakat the 1st 4,5kg senang ah, air sumer tuh jgn tertipo. Everytime aku start diet mmg camtu, teruja tapi palsu.

Hanum : pergh..aku respek la org yg thn berzaman nih, next 1 aku igt nk serah diri kat spital bila dah 15min contraction, aci ? msuk labor 2jam jek klu ikut yg lps2. Bab surat tu, tau pun..klu naik pangkat aku yg dpt surat, klu aku yg antor lain crita babe..pasti bkn resign hehehe

PerantauSepi1306 said...

uiksss fomfuan, gi joya tak ajak aku, majuk aaah camni ;p

meh aku teka.. 2 surat ke HR.. satu mintak tukau dept ngan mintak jadik MGR (hero tamil) dan satu lagiks ko nak amik study leave.. hehehehehe ja'at tak mulut aku nie... cepat2 marah aku..

Tukang Campak said...

pi la hang majuk pon...tu operasi undercover, gila xpress decision..sure hang x leh layan kehkeh

aku bagi 1/2markah kat hang. Aku suka citer tamil. x leh marah nanti hang majuk lagi...