Thursday 17 July 2008

Having 2nd Thought

Dear friends, TQ for ur tips. After reading your comments, I'm having a 2nd thought about owning that delicious 2in1 microwave oven itu. Hehe...teruja ngan ropanya yg sgt santek...itu saja...x pikir plak psl my cooking style. Cewwah..mcm la kitchen goddess sangat hahaha

Reason being ? Selama hidup aku memang x pernah ada microwave, umah mak aku lagi la takde. Kat opis pakai just to reheat my food. Pendek kata boleh sesangat la survive without it.

But I do heart oven, I use it for baking, grilling fish and chicken esp chicwings and setahun skali buat bakar biskut raya...the one yang aku pakai sikalang adalah yg sgt murah tp byk berjasa dengan tajuk pensonic...bila abis bakar bunyi ketingggg !! cam sydde ckp tuh hehehe tapi dia sudah retire sbb wayarnya hancus digerit Cik Ti, kang x psl2 aku kena karen jadik cam chicwing aku gak.

So, ambik syarat rasanya nak beli gak microwave, alcheapo one sbb mmg aku jarang pakai and will survey for built-in oven. Suka sangat...yang, yang.. nanti nak masuk umah budget utk oven ni bleh la pegi ke tempat lain ek...(sure laki aku hantuk kepala...)

Sambil2 tu ambik iktibar ayat sorang contractor ni bila ditanya, what is the most essential item in the kitchen ? ??

A COOK...dush!! dush!! ya betooolllll.....

4 comments:

Ayu Mohamad said...

itu dush dush kene tepat di muka mu hahahahahahaha
syoknyaaa aku pon mmg dah plan dah nak built in le konon2nya hahahaha

ikan said...

kalau nak microwave alcheapo, just survey sakan masa beli mende lain sbb jenis yg alcheapo slau bleh kaw tim tokey kedai bagi free. unless alcheapo hang tak lah se cheapo mana. heheheh.

masa beli brg nak masuk umah ampang baru kawen dulu, kami berjaya dapat blender + microwave alcheapo la....heheheh

PerantauSepi1306 said...

yep, btul ckp dd tu zie masa aku beli peti ais, tv and washing machine dulu dapat free je samsung microwave yg dah tamat riwayat setelah 9 tahun berjasa.. ohhhh cermatkah aku ;p muehehehehe

Hanum said...

dushh..dusshh..dushh!! kena tepat di muka ku aduihh.... btw, microwave akuh panasonic jugak.. eh pensonic ngan panasonic tak sama eh?.. hahaha.. couldn't be bothered, tak tau la alcheapo ke idok sbb dpt hadiah kawin... lalalalaa.. tp microwave ke oven ke.. aku ttp fancy built-in sbb mmg jimat space and looked very organized. malangnye umah aku takdak... huhuhu... inilah natijahnye campurtangan hubby pabila mendesign dapur...