Thursday 12 March 2009

I'm in Dire Need of HELP

Ni gambar latest aku masa gi konsert AbgNasir kat IB. Happy jek tapi..cuba ko renung2kan gambar kat bawah pulak...spot the difference(s)...

Yeah reality bites.... some people said why bother, some take it personally, sensitive issue katanya, some said ok whaaat. Not ok for me...you can say that I have body image problem. I'm definitely open about this. I'm not happy coz I know that I can do better.

HELLO chubby-self...look in the mirror, at all the fat and flabs that you managed to hide (no more).

It's not a small matter when your own doctor advised you to manage your weight coz your BP is getting higher.

It's not a small matter when you feel light headed all the time.

It's not a small matter when you can fall asleep anywhere, anytime.

It'is not a small matter when you feel short of breath after 5-mins on threadmill

If that doesn't bite you hard enough then...

Look at your child...

When Hannah said 'Ibu bocek (boncit)...', yeah sounds funny

When Adan said ' Ibu banyak daging', yeah that's also funny

Wait until you're sick, then only you'll realise what funny really is...

Vain or no vain. I need help...

My vital stats (compared to Oct'08) :

Waist : 34inch (from 28)
Bottom : 40inch (from 34)
Weight : 59kg (from 48)

Funny moment :

1. Tailor aku amek measurement 2, 3 kali last 2 weeks. Siap ckp 'eh..betul ke ni..?'. Tgk measurement lama, ukur balik hahaha. Penat aku ckp aku naik badan dia x caya.

2. Aku godek cari girdle, sarung jek...selambak daging 'tertinggal' kat luar. hahaha tringat satu image animated gif yg tunjuk awek pakai girdle, perut kempis, daging extra timbul kat tempat lain..toingg...

Yang tak funny :

1. Genetically aku high potential candidate for hypertension & diabetese
----------------------------------------------------------------------

Dah panjang mukadimah (ye lah tu..)...nak tanya sket...

APA MASALAHNYA ?

Masalahnya, AKU..AKU ni yang x leh control selera makan or apa yg aku makan. I've started and dah turun but the moment aku slipped, it's freefall. spiralling dowwwn

12 comments:

Anonymous said...

Kelakar la Zie, Sometimes aku rasa aku pun macam tu gak.. Susah nak back to size 'suatu ketika dulu'. (Tolak ketepi la zaman anak dara)

idasm said...

haha.. lawaklah zie.. aku nampak dah bezanya.. tang dagu tu kan.. aku pun sama not same actually even worst.. haha.. kalu mu tgk aku lening zie , pasti terkejut beruk... beruk pun x kejut mcm tu.. hahaha

masalah aku.. kesedaran aku tdk bertahan lama, selera pasti dtg menggoda... haha...

ikan said...

aku dah 52kg last tuesday!!!
tapi tu la..aku skang lambat makan jek lapor giller2!

marilah kita rakyat malaysia... eh tu ayat Iman... seriously marilah kita diet zie...jeans longgar dlm gambar tayang buntut itu sudah sendat! button jek senak perut aku... ammakkk!!!

ezz n eline, you gonna miss my cengkung...

ikan said...

aku dah 52kg last tuesday!!!
tapi tu la..aku skang lambat makan jek lapor giller2!

marilah kita rakyat malaysia... eh tu ayat Iman... seriously marilah kita diet zie...jeans longgar dlm gambar tayang buntut itu sudah sendat! button jek senak perut aku... ammakkk!!!

ezz n eline, you gonna miss my cengkung...

Tukang Campak said...

Yusmi : aku mmg x berangan la nak back to mcm dulu2. Aku nyer comparison tuh Oct'08..5 bulan lps babe

Ida : tu baru dagu, aku maluuuu nk tunjuk wholebody. Mung napok gok sehat (dlm gmbor nge CT), tokei nasik briyani la katakan hehe aku pong sama..thp kesedaran & ketahanan diri very low

Dd : ye aku tau ko semangat nak diet bersama2 sampai send 2x hahaha ye Dd dan rakyat negara Malaysia..eh ayat Iman lagi..Apakah kita haruskan menghentikan sesi dating kita yg dipenuhi dgn acara melantak ? Tidaak...kurang2 ko ada lagi jeans yg bleh sarung...aku dh masuk thp seluar stretchable & jerut..henaaa

Anonymous said...

zie... waist 34? hmmmm.. susoh aku nok caya wei.. apa kate peknen lg? pas deliver, pantang betul2 sure kurus kan? dolu2 aku lps pantang mmg kurus la.. tp bile usia dh meningkat ni, nggak tau buk... hahhaha...

mate.. sama la kite.. mana ada cengkung lg kan? tgk le gambo genting tu... huhuhu... btw mate, i luv advanced nite repair serum ngan eye cream dia.. muahahha...

Tukang Campak said...

Silalah percaya puan ezzah. Aku bru wak bj kurung baru sbb x dok bj hok selesa doh. Dokkang mung tlupe doh aksi perut aku di MV. Peknen ? That 1 of the best option, 2in1,I can go for 45kg easily that way tapi..mmm gimme a breaklah...aku nok honeymoon, mule dok dang !!

wah Dd..dh kuar ayat2 psl serum nih..gaya mcm nak kena lepak MV lg nih...

rizan said...

Salam,

Zie, biaq betui waist dah 34, man pulak brapa dah??? hahaha....me 28 dulu, la ni maintain 30...BMI maintained......janji sehat...

Didi pon sama berat dengan gue ni...52kg maintain....

Tukang Campak said...

Ya..betui nazed..x tipu..Lakiku tetap maintain,aku yg nak overtake dia nih..

BMI aritu 24++..scary weh

Klu dgn body 'tinggi lampai' kami ni, 52kg tu dh agak terlebih montok dah...

azura ahmad samsudin said...

agak2 aku berapa plak.. hahahha aku mmg dah lame tak masuk geng kurus korang.. dari zaman cyberkodek lagi aku dah gumuk gitu.

Tukang Campak said...

Aju, kita x leh ambik konsep berat, kita ambik konsep BMI hehe selagi x exceed 24 ke 25 ntah still doing fine la...aku dh exceeded,now turun tp kat border.

Ko tuh frame besor..tgkla iqbal. Bukan mslah nk cantik, kurus byk kolestreol pun x guna..jgn sampai kena penyakit 3 beradik tuh, kan ?

PerantauSepi1306 said...

muahahahahaha zie ape ke hal nye ko panik bebenor ni.. takat dagu dua lapih tu besalah kan.. dah namanya meneran kuo baper org.. ala dah 3 kan.. lenla kalo ko dah jadik cam aku la nie.. hehehhee

takpe, takpe terusnkan niat murni mu di gym itu... ;D