Wednesday 4 August 2010

Kejadian di hari minggu (Mid July)

Kita mulakan acara dari hari Rabu kerana hidup hectic bermula malam itu. All because aku belum menyiapkan assignment yg harus di hantar pada hari Sabtu. Dan hari Sabtu juga adalah hari exam.

Rabu malam stay up buat assignment, di opis mamai

Khamis malam stay up buat assignment, walopon dpt cuti study di hari Jemahat tapi aku harus pirgi ke library opis, menyiapkan assignment dgn teammate (ya ampun, sure depa serik nak bersama2 lagi huhu)

Siap aje, tgk2 jam..mak kau dh 11am, call cab nak ke Midvalleh, bukan beli buku tapi tengok movie dgn prempuan Dd. Movie apa ? Cerita Gerhana. Akhirnya...dari Tw1light, sampailah NewM0on..asik gagal nak dating. Movie no.3 barulah sukses tho all in kelamkabutness. Mkn yong tau fu beli popcorn bagai last2 aku agak kuciwa dgn Edward yg kejap hensem kejap hudus serta aksi kejung dia masa dlm khemah...sib baik dia sgt dreamy masa berkiss2. Jacob walopon bawah umur tetap hottie. Overall, the movie captured what it has to capture.But I wouldn't mind watching it again !! Love the bitter words between Edward & Jacob. Tanya Man, jom nengok..terus buat aksi geli2 hahaha hello honey I know u r not gay. As long as u shut up and keep all the comments to yourself then you're ok (dd, masa dlm tu rasa nak je aku sepuk mamat (ye MAMAT) sebelah aku tu pot pet pot pet)

Movie done, then seblom balik 'ter'singgah di Charles&Keith maka 'ter'beli kasut yg kononnya untuk dinner. While waiting for my boyfriend, 'ter'masuk ke Isetan, 'ter'tengok kasut putih yg super skema and 'ter'beli yang itu juga. Siapa yang tak 'ter' kalau brandnya adalah ZangToiNuYork, dan harganya <150 dan super comfy (comfy = tidak membunuh jari kelingkingku).

Ish baru citer hari Jemahat ek ? Alamak. Balik umah dah ala2 nak nervous breakdown sbb dgn nyata aku blom study utk exam. Sia2 aku bwk beg, buku & nota segala harem satu pun aku x baca. That nite, Man telah mengawal anak2 di bawah, aku kat atas mcm x senang duduk belek segala soklan past years. In the end, aku tawakal & tdo 3.30am tanpa sempat menghabiskan syllabus. Bangun pagi nervous lagi seround dua. Pi exam tgk member2 sumer rilek jek, nervous round ke-4. Masuk hall, jawab soklan, aku blah paling awal. Nervous lagik apsal org lain x abih2 tulis berkajang2 kertas depa pakai, aku pakai 4 page jek untuk 4 soklan esei. Sesi nervous berakhir dgn acara buat kad matrik. Yay! pasni tgk wayang, main bowling leh dpt student rate hehe terang2 nak misuse, org bagi nak soh access library !!

Balik umah layan Man mata Zzzzzzz

Esoknya, pepagi hari anak2 semangat bangun sbb nak breakfast d McD. Pancake yummy...dah kenyang detour jap naik bukit gi Genting. Surprise trip, ckp kat depa silap jalan and mtk tolong carik U-turn nak balik KL ekekekeke syiok tgk Along dah moncong2 sbb dia nak ajak jalan2 kat KL, Hannah plak dgn penuh konfiden yakin sgt jalan tu nak p KLCC.

Spend the day indoor, same ol games same ol rides except that we entered SnowWorld this time around since Hannah is big enuff to enter the freezer which was set to -5C. Molotku keluar asap, vontotku kebas main ais palsu (Tabung ayam : jom main salji kat Victoria or Korea).

Hannah did the Paris rides on her own and shared a junior bumper car with Adan. Hanis did roller coaster & adult bumper car. Hmm dah besau anak2ku.

Balik Genting sumer lembik, so tido seround pastu gi umah mak tgk SIL yg bleeding, katanya placenta previa. Adoi..

Sekian hari minggu saya

Aiyo, gambar gi Genting x jumpa2, rasanya dlm memory card yg corrupt kot...sib baik Genting jek..

9 comments:

ikan said...

sungguh back dated jumaat mung ini..
ok lepas ni menjadi kerja hang pi beli tiket wayang... tengok time nak exem crita jadik lebih best wooo...
my c&k sedikit tidak selesa la..menci..menci... tapi sebab ia menjadikan aku setinggi eline, aku layankan ajek...

Tukang Campak said...

aiyark..how come, aku rasa suda set mau post date 19hb July sbb ni draft yg aku buat tp x siap2 sbb x jumpa gmbr.Np.

Pandai la ko, lenkali jom cuti kurang2 halfday b'samasama.

C&K ku amats selesa, mungkinkah sbb hanya 10% b'banding dirimu 30%. or is it 50% hehe. Tetiba ko setinggi eline yg cuma pakai flat saja.

idasm said...

o kesahnya. tulah pelik gak takkan baru 2 hari, pic dah tak jumpa2.

rupanya ini kesah 19 julai yea... hehe.

zie... ganah mu g exam, cayalah.. hahaha..

Mrs.NZ said...

saya musykil satu benda lah..

kak zie ngan kak dd pi tgk wayang kol 11 malam kan.pastu habih wayang kol bape?siap sempat bersopping sakan lagik.wahh bestnye mesia..shopping mall buka 24 hours.hehe..

paling tak tahan.. 'balik umah LAYAN MAN' mata Zzzz..hahahahahaha!

Tukang Campak said...

cik ninie,komenmu menyebabkan haku m'baca semula entry itu.

Ditulis 11AM bukan PM. Jadi, jgn t'buru2 nak jeles, Mesia lom bleh shopping 24hrs (but I loike d idea). Saya cuti, Puan Dd kirja gomen di mana Fri lunch sgt lama (end up dia ambik cuti jgk)

Part LAYAN MAN mata sentiasa best baik AM atau PM. Tiba2 igt lagu omputih AM to PM

Tukang Campak said...

Ida : Hehe nyaknye ke mung pening. Aku tgh cari kat mana part not set publish on certain date. Nyesal plok upgrade blogger post tuh, mcm lain sket.

Mmg kalu jenis study last menet xleh gi doh. Last menet jgk. Baca awal2 haram x ingat mende.

Mrs.NZ said...

oh yeke..hahaha mungkin agak konpius ketika membaca tadi.mmg nak jeles gak tadi sebab mall sini abih busuk pon kul 8 mlm dia tutup.plg awal kol 5..adehh

Kopi Suam said...

hebatmu zie..aku tabik springs....camner result exam :)

aku pun cam terberangan nak jadik student balik ni..rasa cam penats sket bekerja sekarang.

Kopi Suam said...
This comment has been removed by the author.