Tuesday 14 June 2011

Roda-Roda Baru di Rumah Ku

Berapa banyak tayar daaa mau tambah kat rumah ni ? tahun 2011 = Operasi menambah tayar

Start with mount bike for boipren (which later mostly used by Hanis)



Then upgraded Adan's bike as his existing one sama besar dgn Hannah punya. oh kesian.



Hanis pun tetiba beskal rosak blabla terus bapaknya belikan yg ada puluh2 gear gitu. x paham.



Dah sesak dah porch tu tetiba masuk la pulak lg 1 beskal bapak dia. apakes gambo ni xmo rotate sampei sudah. Lantak dia.



Kia(karo) sama RJ1975 dah 2 minggu park tengah panas.

* beskal anak2 adalah trade-in, ahkak soka tau kedai tu sbb klu tak, mana nk sumbat bangkai2 beskal yg dh outdated itu.

18 comments:

Mrs.NZ said...

saya suka nama beskal si bapak (Karo).nanti pembonceng iaitu si emak dipanggil Cikaro.oppss..hehe!

gurau2 manjew jew.. ;)

ikan said...

Cik mek, karo tu Nama keta bapak dia laaa. Kan kan? Aku pon naik kompius, aptb!
Anyway, nak test drive beskal bapak! Ok la kale x caya aku bleh bawak big bike, aku jade cikaro je la..... larikkkkk

idasm said...

beskal bapak tu.. ibunya x nak try sekali ke.. ganas tu.. hehe..

Tukang Campak said...

Ninie : Kia(karo) adalah nama manja kereta paling antik kat rumah kami. Tunggu masa nk let go (balik kg). Tp I like d cikaro part, gila babas bunyik cam cute walopon nan hado

Dd : Ya betuul. Yg ni klu nk test drive nila nk berenti kna carik divider, tak gitu ? nak jadi cikaro ? haip !! haip !! mana blajaq nih ? Pi try yg lg hebat kat Tmn Sutera tuh..

Ida: bagi bapak terer naik beskal dia dulu baru ibu dia naik. Ibu kena slim dulu baru match ngan moto :P

azura ahmad samsudin said...

apalagi dd, harus ditunggangi sekali walau yang mana satu sekali pun. Yang di rumah ini, aku baru lah naik sekejap round taman, tu lah dia standard aku, round taman ajer. itu pun lepas jaket aku pun dia dah rembat pakai.

Anonymous said...

Aju.

kalu helmet ARAI tu nak lego murah2, habaq mai ye......

-WVK7574-

ikan said...

Bini2 dah offer, tok Laki sonyap jo. Ketaq la tu aku rempit bini no 2. Sila jawab sill jawab.
Resume I: penah rempit kapcai Mud, moto MieBagak, CokDang, Laki Ma dan beberapa jejaka hensem dan baik hati yg lain:)

Anonymous said...

ehemmm.....sudah ada kawan la. tapi, man aku tak pernah join riders lain ke Temerloh minum teh. Moto aku setakat gi kerje je. Setakat ni tak de lagi dengar kabar angin helmet tu nak dijual. Tapi kalau dah ada 'pengganti', aku bgtau. berhati2 ketika merempit. ingat org tersayang. take it easy. peace yooo! Acoy

Anonymous said...

ehemmm.....sudah ada kawan la. tapi, man aku tak pernah join riders lain ke Temerloh minum teh. Moto aku setakat gi kerje je. Setakat ni tak de lagi dengar kabar angin helmet tu nak dijual. Tapi kalau dah ada 'pengganti', aku bgtau. berhati2 ketika merempit. ingat org tersayang. take it easy. peace yooo! Acoy

Tukang Campak said...

Empunya motor cun suda bersuara.. Kalau stakat nk minum teh, kat dapur aku pon bleh, xyah smpai temerloh hehe

minah rempit, lu punya resume ltk nama org, lu naik org ke lu naik moto..lariiiiiiiiik

ikan said...

Cilakak! Ini rempit x kenal tajuk moto la bahahhahahah.

Anonymous said...

Acoy.....

budak batch kita ada 3 4 org pakai moto besaq. Pak Ngah ,Sub ,jele.
Takat nak ride 'pelan2' pi minum kopi takde hal nye....
Kalau dah ada pengganti sila kasi tau ye....

Cik ikan,

kalau kaki panjang sejengkal......
tlg sambung la ye :D


WVK (lingam) 7574

Tukang Campak said...

Anon ku sayang :
ajak acoy mai minum kopi kt desa gemilang pun takpa, boleh lap jalan naik bukit 2,3 round hehehe

Pantun tu applicable untuk cik ikan je ke ? ammpuuunnn

azura ahmad samsudin said...

Salam semua, amboi meriahnya mat2 rempit n cikaro nie bersembang. Mentang2lah semua dok ofis mengadap komputer.

Man, nasib baik Store Manager Taman Sutera menjawab sendiri, sbb item tu kod lain dalam senarai inventori aku, jadi Store keeper mcm aku nie tak berani nak menjawab.. hahahah

setakat nak minum kopi, kopi aku buat lagi kaw.. tak payah lah nak ronda2 cari kedai minum kopi..

cik ikan, kaki sampai tak? hahahhaha soalan paling tak insurans dari seorang store keeper..

eline hamdan said...

wah wah wah meriah ye...

ateee... kalau KJ boleh dipinjam, takkan WKV kedekuit... lesen B2 teman idup lagi...

zie... berani u tunggang dengan i????

ikan said...

Woi, berapa cm kakimu lebih dari kakiku? Jawab... Jawabb! Akak ada 5" wedges tau! Winter boot pon Ada! Oops!
Eline, aku berani!!!!!!!!!! Man dah ketaq sbb isu kaki x bleh apply kat Eline hahahahah

Tukang Campak said...

aju : tu la psl, nanti hang konvoi dr kajang minum kopi kt gombak, aku buat kunjungan balas plak lepas tu, aci ?

eline : KAJ ye, KJ tu org, bukan motor :P Lesen B2 kalu x laku ye cikgu. I berani tunggang tp nk berenti I cari divider hahaha

ikan : Tetiba ambik tali inci ukur kaki incik Anon. Winter boot x applicable ye, tu tunggu trip Korea.

Anonymous said...

DD,

ngan eline kalu kena bagi alasan lain, (eline ngan zie kan ada sejarah - depa takleh naik kenderaan bermoto dua org, abis tiang umah org depa belasah).
Wedges 5" nnt nak masuk gear tersangkut tu, ngan WVK ni blind spot dia lagi hebat dari swift :D

7574