Sunday 27 February 2011

He's away...

...for good reason.

Man selamat menjejakkan kaki di Tanah Suci for more than 4 days now. On Fri aku rasa aku dh ok and aku yakin aku dah ok. But now I know that aku sebenarnya tak ok lagi.

Maybe because ada exam on Sat so otak aku dok focus nak exam, now that exam was over...the feeling came back. Tak tau kenapa kali ni rasa rindu kat Man macam..entah aku x bleh explain. It's just too much. Overwhelming.

Bukan tak pernah berpisah, even pernah sampai sebulan aku kat Manila and S'pore. Maybe sbb dulu aku yg tinggalkan diorg...yeah maybe, dia pun pernah pegi teambuilding and amik lesen dive around 4 days..so I cant tell why it is so different this time around.

Dd came to my house today sbb hubby dia ada event opis dkt Kemensah, tak jauh dr umah aku. Impromptu visit from a friend maybe to cheer up my day. TQ babe. All went well until she left..rasa sunyi sangat walaupun anak2 duk melompat atas katil. Hilang semua azam aku nak habiskan buku2 yg belum baca coz I can't sit on the bed without thinking of him. The moment budak2 tido (semua tido 1 katil rapat2 peluk2) I wept, I cried myself to sleep every night.

And I know for sure that my husband cried to sleep as well. I can't help but crying while doing this entry. And I haven't stop crying for the past 1 hour. Ayang, ibu rindu sangat2 kat Ayang..Ibu doakan Ayang dpt buat umrah dgn tenang, doakan ibu jadi isteri yg lebih baik, ibu yg lebih baik, doakan kebahagiaan kita dan anak-anak.

Kena hasut ngan setan apa aku ni sbb sedih2 when I'm suppose to be happy & let him go with an open heart as he's visiting RumahAllah. Ampun Ya Allah, murahkan rezeki kami agar kami sekeluarga juga diberi peluang melawat rumahMu ...

8 comments:

Mrs.NZ said...

Janganla sedih2 ok..sayu je baca entry ni.Bawak la anak2 jalan2 mungkin boleh reda sikit sedih tu.

DeLinn said...

yes zie. mungkin sbb of late ko selalu berkepit and share everything dgn dia. tu yg buat terasa sgt2 kot? ntah, my lame 2 cents. anyway, tabahkan hati and remember, he is doing Umrah. tenangkan hati mu yach!

Tukang Campak said...

Ninie : mmg sayu, even baca komen korang pun tetiba termelalak lagi huhu oklah pasni bwk depa round2

Ina : Aku rasa betul kot apa yg ko ckp sbb lately mmg aku x pnh jauh dr dia except ms g bandung lst yr. Maybe jgk now kitorang selalu dating berdua sbb anak dh besar, so jiwang karat lebeyy la plak. TQ for ur comforting words..

ikan said...

Haha ditinggalkan vs meninggalkan. Hang ni mcm Iman la.. tgk Mommy ni, macho jerk:) hahaha. Ayat prasan tabah gitu.
Lihatlah ketabahan Pn Zila, dgn baby kecik, diva nilai, dia cool jek. Kan Zila kan kan. *peace*

Tukang Campak said...

haha konsep yg berbeza hokeh...Mommy macho eh ? Cuba klu org yg b'ckp on the other side of the phone melalak, macho lg ke ? hehe

u r right, sebut nama Zila aku terus termalu sendirik. Zila, u r the MAN..aku salute hang sbb menten cool.

zila said...

TQ.. TQ... aku suka.. macho ke?? sampai la smlm masa aku hanta c megat kt airport malas nk sayang lebih2, malas nk tgk lebih2.. kuarkan bag, babai sikit.. cepat2 blah.. sbb klu tunggu lg, nnt dia nmpk aku nangis.. kena maintain beb.. so now tunggu another 25days b4 he come back..

so pn zie, harap c puan bersabar ye.. kawan2 ramai nk bg hang ceria.. boleh gelak2 thru the phone.. don worry.. lepas ni boleh berkepit sakan semula ya!

Tukang Campak said...

Yeap, the award goes to you Zila. None of us can beat your record. Dah la kena tggl time Mamat kecik lg, kakak2 pun tak brape nk besar sgt klu nk hrp tolong2, klu aku mau nervous breakdown hahaha

Mrs.NZ said...

kak zie dan kekakak sekalian..i dh launch (ceh) blog utk shopping designer handbags.currently br publish Longchamp,tp ada lagi coming soon.Check this out:

http://belibelahbelog.blogspot.com/

Regards,
Ninie