Monday 15 November 2010

Bila rasa tensen baca ni...clap clap clap

Aku dh follow blog ni since 2008, ntah cemana aku tgh2 gugel tetiba tersampai kat blog dia, terus sangkut, masih kekal sbg pembaca sunyi. http://jebonisme.blogspot.com/ . Nama blog pun dh macam hape & ko akan saspek dia 100% jantan. Takde maknenye nk saspek saspen, Jeb0n adalah hybrid cewek + cowok. Korang mungkin penah dengar/baca pasal blog Anak Mat N0r, nilah dia..

Speselnya, blog dia mmg jarang updet tapi sekali updet mmg hampagas. Bape kali dh aku kantoi gelak sensorang hehe. Kena sue Jeb0n for defamation nih. Ramai peminat seh skarang, awal2 dulu mcm xde org komen pun tapi skrg dia update letak title pun org komen sampai ratusan.

Contoh entry 2 line dia :

Mengata Dulang Paku Serpih

The pot has to call the kettle black.
Because calling the kettle nigger is just plain rude.

Titps: Jgn lupa baca komen dia skali, sbb konpem sama kelaka ngan entry

After 2 years penat2 pikir jawapan 'Siapakah Jeb0n', hari ni aku baru ketahuan bahawa Jeb0n mmg secara genetik jadi spesis kelaka sbb bapak dia adalah Mat Nor. Hah...apakah ? Siapa Mat N0r ? Ahli Mujik ?

Mat Nor ni sangat (sila focus perkataan sangat itu) glamer sbb dia lukih katun Kampung B0y..haa sure kenal punya. Adik Mat N0r ni pulak (merangkap bapak sedare Jeb0n) pun sama jugaklah glamer & jenis ckp-sambil-muka-xley-blah-kelaka. Tokei pelem Zombie Kampung Pisang. Jadi tak heranlah kalu aku tensen aku intai blog dia kot2 dah ada ubat kasik urat perut aku tersimpul.

6 comments:

Mrs.NZ said...

Thanks for sharing the blog.Memang lawaks siot dia.Kampung Boy bukan Lat ke pelukih nya?Maknanya anak Lat ke?Dan zombie kampung pisang tokeynya Mamat Khalid?hmm..no wonder so lawaks....

idasm said...

mmg lawak r. dekoh jugok aku suker sorang2.. hahaha...

tima kasih zie...

salam aidiladha ...

Tukang Campak said...

Ninie : ye benar sekali, anak dato' Lat & anak menakan Mamat. Besh layan..

ida : tu ah, aku kdg2 baca suke sorang..

Unknown said...

Zie.. i pun follow her blog.. did u read from her first entry.. mmg kelakar habis meter.. dah le ayat selamba... love all her entries.. release tension makcik!

u might also like this blog
http://cholericworld.blogspot.com/

Tukang Campak said...

of course i read all, masa 1st landing kat entry awal2 2008. Masa tu konfiden dia jantan hehe.

paling best part dia buat lwk psl MatN0r & BiniMatN0r.

Bapak sedare dia pun ada blog. lawak gak >>tempurungpecah. Go google

Unknown said...

ha'ah kan.. ingatkan jantan.. betul.. i like that too.. selamba je bini matnor dipanggilnye...
thks.. i dah google :)